Şubat 05, 2012

20Soru "kızılkıyamet"

Taraf gazetesinde "20Soru" isimli bir köşe vardır. Son zamanlarda takip etmedim gerçi, hala vardır umarım. Bu köşenin fikir babası Marcel Proust ve bu fikri geliştiren Bernard Pivot ile James Lipton'muş. İyi ki oluşturmuşlar diyor ve teşekkür ediyorum.

Kendi kendime sordum, kendi kendime cevapladım..

1. En sevdiğiniz kelime nedir?
- Şefkat
2. Nefret ettiğiniz kelime nedir?
- Rica bildirmeyen her kelime.
3. Ne sizi heyecanlandırır?
- Fesleğen kokusu.
4. Heyecanınızı ne öldürür?
- Beklemek, bekletilmek.
5. En sevdiğiniz ses nedir?
- Cıvıldaşan çocuk sesi.
6. Nefret ettiğiniz ses nedir?
- Emir veren herhangi bir ses.
7. Hangi mesleği yapmak istemezsiniz?
- Kazandığımı harcayabilmek için zamanımın olmadığı bir mesleği.
8. Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
- Hepsinden vardır her insanda, doğallar ne de olsa. Sahip olmak değil de, teker teker keşfedebilmek isterdim hepsini.
9. Kendiniz olmasaydınız kim olurdunuz?
- Bir inek.
10. Nerede yaşamak isterdiniz?
- İnsan olduğumu farkedenlerin arasında.
11. En önemli kusurunuz nedir?
- Karşımdakini kendim gibi bilmek, güvenmek istemek.
12. Size en fazla keyif veren kötü huyunuz nedir?
- Çok acıktığımda deliler gibi yemek. Yeme anı harika, sonrası ızdırap.
13. Kahramanınız kim?
- Şartlara göre değişen kahramanlarım var.
14. En çok kullandığınız küfür nedir?
- Küfür etmem genelde, söyleyeceksem içimden söylerim. Ama en bana yakışanı "BOK!"tur.
15. Şu anki ruh haliniz nasıl?
- Hüzünlü, şefkate ihtiyacı olan bir ruh hali.
16. Hayat felsefenizi hangi slogan özetler?
- Dinle, anlamaya çalış, oku, hisset.
17. Mutluluk rüyanız nedir?
- Bahçesinde fesleğenler ve naneler olan bir evde huzur, keyif, neşe, eğlence, şaka, sohbet.
18. Sizce mutsuzluğun tanımı nedir?
- Benden kaynaklanmayan bir şey yüzünden çaresiz kalmak ve hareket edememek.
19. Nasıl ölmek isterdiniz?
- Elden ayaktan düşmeden.
20. Öldüğünüzde Tanrı'nın kapıda size ne söylemesini isterdiniz?
- Sadece anlamanı istemiştim, sen de anladın.

Alıntı: Sorular Taraf Gazetesi'nin "20Soru" köşesinden alınmıştır.


Yorum Gönder