Mart 14, 2012

Ben barışın adını turkuaz koydum, ya siz?

Eski bir yazım.. (23.10.2011)


Diyorum ki ben de çok yaşayalım bu topraklarda hep beraber; Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Ermeni, Alevi, Sunni,.. Bu toprağın kültürünü biz oluşturduk. Bu toprağı bizler var ettik. Var ederken sadece insandık, insan kimliğimizle vardık. Komşularımız vardı, bunlar: Türk'tü, Kürt'tü, Laz'dı, Çerkez'di, Ermeni'ydi, Alevi'ydi, Sunni'ydi,.. Sadece toprağı paylaşmıyorduk, hayatı paylaşıyorduk, kültürü oluşturuyorduk.


Ne zaman yabancılaştık, ayrıştık? Ne oldu da düşman olduk, gözlerimiz kinli bakar oldu? Ne zaman hoşgörümüz kayboldu? Ne zaman bu kadar çirkinleştik?

Son zamanlarda bakıyorum da bütün sosyal paylaşım sitelerinde, medyada insanlar kin kusuyor Kürtler'e. Soruyorum size: Mesele Kürt olmak mıdır? ya da Sebep Kürtler midir? Ne kolay olurdu değil mi öyle olsa idi?! Ne de olsa şiddet her şeyi çözüyor(!), bunu da çözüverirdi. Türkler barbardır derler. Sahi, barbar mıyız? Ben değilim, sen değilsin, o değil ama birileri barbarlık yapmış. Bu, bütün Türkler'i barbar mı yapar? YAPMAZ! İslamiyet terörizmle anılır oldu. Bütün müslümanlar terörist midir peki? Ben değilim, sen değilsin, o değil ama belli ki birileri terörist. Bu, bütün müslümanları terörist mi yapar? YAPMAZ! Kürtler de bu ülkede terörist olarak yaftalanmışlardır. Peki, bütün Kürtler terörist midir? Ben değilim, sen değilsin, o değil ama birileri terörist. Bu, bütün Kürtler'i terörist mi yapar? YAPMAZ! Derdimiz ne peki? Bunca nefret neden? Bizler ayrıt etmeyi bilmiyoruz. Anlamamız gereken nokta şudur: Her topluluğun - Türk, Kürt, Laz,..; Müslüman, Hıristiyan, Yahudi,..; ordu, devlet, örgüt,.. – yapıcı ve yıkıcı davrananı vardır. Birileri yıkıcı davranıyor diye her biri yıkıcıdır denemez.

Bu zamana kadar hep şiddetle çözmeye çalıştık. ... piçi dedik, intikamı alınacak dedik,.. Dedik de dedik.. Sanki çözemedik ne dersiniz? Şiddet işe yaramıyor sanki..

Bu yüzden ben diyorum ki: Barışın adı “Turkuaz” olsun. Herkes turkuaz bir şeyler taşısın; bileklikler, fularlar, tokalar, mendiller,.. Aklınıza ne gelirse.. Ve bu basitçe "Ben, sadece insanım" demek olsun, "Alt kimliklerle derdim yok" demek olsun, "Beraber yaşayabilmeye inanıyorum" demek olsun, “Bu topraklarda barış istiyorum” demek olsun. “Turkuaz” bizim barışımızın adı olsun.

Kini, şiddeti, intikamı bir kenara bırakıp bir kere de sevmeyi denemeyi öneriyorum.

Ve ben hatırlatmak istiyorum ki: "Dünya'yı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey"


Evet, ben barışın adını turkuaz koydum, ya siz?






Yorum Gönder