Nisan 05, 2012

Doğa gibi bilge olunmalı hayatta..

Fotoğraf: kızılkıyamet

Bu dünyada kazanılabilecek en güzel şey bir başkasının gönlü, yapılabilecek en güzel şeyse karşındakini mutlu etmek hesapsızca..

Bir arkadaşım hayatta en önemli şeylerden birinin gönül kazanmak olduğunu söyler hep, birini mutlu etmekten daha güzel ne olabilir ki der. Onu hep haklı bulurum, ki benim hayatım da bunu temel almış bir hayat zaten.. Geçenlerde yukarıdaki cümle döküldü dudaklarımdan yaşadığım bazı şeylerin üzerine. Bu zamana kadar bunu doğrudan dillendirmeme sebep hareketlerle çok karşılaşmamıştım. Ama baktım ki aldığım gönüller, mutlu ettiğim  insanlar benim için çabalıyorlar. Kendileri bizzat bir şey yapamıyorsa bile başkalarından rica ediyorlar ya da öyle bir şey oluyor ki yıllarca sesini duymadığınız birisinin aklına düşüverebiliyorsunuz bir şekilde.. Bunu karşındakine samimi, içten ve dürüst davranmaya bağlıyorum ben ve bu güzel bir şey. Güzellikler bir şekilde dünyaya dağılmış geziniyorlar, yaptığınız iyilikler denizlerde dolaşıyorlar, bekliyorlar sizi.. Gün geliyor sürpriz diye önünüze çıkıyorlar, zor anınızda size huzur veriyorlar. Bir şekilde rahatlatıyorlar..

Banksy
Ne yazık ki birçok insan bu gerçekten, bu güzellikten habersiz ya da bilerek uzak durmayı tercih ediyor. Hâlbuki Zülfü Livaneli boşa seslenmiyor "Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey." diye.. Daha fazla kazanmaya gerek yok sanki hayatta.. Ne gerek var ki bunca hırsa? Fazlasını mutlu etmeye harcasa mesela insanlar.. Neler değişir kimbilir..

Yaşam hesapsızca yaşanmalı bana göre, nasıl yağmur gökten çorak toprağa düşerken hesap gütmüyorsa öyle.. Bilmiyor ki yağmur o çorak toprakta bir şey yeşerir mi yeşermez mi.. Düşünüyor mu oraya düşerken? Diyor mu ki oraya düşersem boşa giderim diye? Karşılık beklemiyor doğa.. İçinden geleni veriyor.. Doğa gibi bilge olunmalı hayatta.. İçinden geleni veriyorsa insan hesapları bir kenara bırakmalı. Şartlar değişince yarın, ama ben senin için bunları yaptım dememeli.. Şartlar değişir ve hayat ilerler, değişime ayak uyduramadığınızda hastalıklı bir ruha sahip olursunuz. Basitçe şöyle denebilir; yağmur yağacaksa şemsiye alacaksın, üzerine yağmurluk giyeceksin. Bunlara ayak uydurmazsan hastalanırsın.. Çok basit değil mi? :) Şartlar değişiyorsa sen de değişeceksin, mücadele etme mekanizmaları geliştireceksin..

Hayat güzel.. Yaşamak güzel.. Güzelliklerin kıymetini bilmeli, şükredilmeli.. Gönül almak, mutlu etmek, içinizden geliyorsa eğer, yapılması gereken şeylerdir.. Bir yerlere gitmiyor hesapsızca yaptığınız şeyler, sadece size gelecekleri zamanı bekliyorlar o kadar..

Demem o ki gönüllerde yer edin, başka bir kazancı yok insanların hayatta..















Yorum Gönder