Nisan 03, 2012

Hey gidi Karadeniz!

Fotoğraf: kızılkıyamet


Karadeniz çok başka memleket.. Aslen Karadenizli olmam mı böyle düşündürüyor hiç bilmiyorum.. Böyle bir eğlence, kıpraşık hâl, bunca renk,.. başka bir yerde bulunabilir mi onu da bilmiyorum doğrusu.. Atma türküler, fıkra gibi yaşadığınız günler, tadından yenmeyen yemekler, yeşil, mavi, cebinden tulum, kemençe çıkaranlar, çıkaranlara eşlik edip horona duranlar,.. çıldırtır insanı bu memleket.. Parmağını dokunsan su fışkıracak sanki, dokunsan yaşam fışkıracak, yaşamak fışkıracak.. Sadece güneşi biraz eksik, o da beni en çok üzen eksikliği..


Deli deli cümleler sarfedilir bu memlekette.. Gülmekten bayıltabilir sizi, aynı zamanda da düşündürür.. Birkaçını paylaşmak istiyorum aşağıda:

"Habu yalan dünyada elecesun elenlan. Sevdaluk eyi şeydur edecesun bilenlan.."
"Yureğum harmanaris etti."
"Kesileyim o harhali cozlere."
"Yol gidenundur peşunden ağliyamam, yureğum ahır değul her öküzi bağliyamam."
"Kaybana da ander!"
"Evun alti yol oldi, ben geçtum da ne oldi."
"Baktun olmayi, bakmayacasun."
"Çıkma ufağum çıkma portakal ağacina, duşu da elecesun dayanamam acina.""Tikanasun!"


Bakıyorum da kendime zaman zaman, aynı Karadeniz gibiyim ben de.. Bir bakmışsın karanlıklarda boğuluyorum, bir bakmışsın yerimde duramıyorum. Beni yeni tanıyanlara hep şöyle derim: İçimde hamsi var benim. :) Tam bir "gezenti hamsi"! Bu hamsi başka hamsi, ne yapacağı, ne zaman kıpraşacağı belli olmayan hamsi..


Fotoğraf: kızılkıyamet

Rengarenktir Karadeniz, müzikleri gibi: Kazım Koyuncu, Fuat Saka, Volkan Konak, Karmate, Erkan Ocaklı, Gökhan Birben,.. 

Aslında bu ülkenin dört bir yanı başka güzellikte, dört bir yanı başka keyifli, dört bir yanı başka bir zenginlik içeriyor, görmesini bilene tabii.. İçinden gelecek insanın, sığ olmayacak, başka pencerelerden bakmayı bilecek insan yoksa anlayamaz sanırım güzellikleri.. 

Ben derim ki gidin, gezin, görün, kulak kesilin.. Ne kaybedersiniz ki?! 


Çayir biçiyom çayir,
Yaniyom cayir cayir,
O kırmizi yanaktan, o kiraz dudaklardan,
Benum payumi ayir.


HAYDEN KARADENİZ'E!
Volkan Konak  - Hey Gidi Karadeniz

Fuat Saka - Potpori


Yorum Gönder