Nisan 30, 2012

Kısaca TEGV!

Onu "TEGEV" diye kısaltanlar da oluyor ama sakın o hataya düşmeyin!! :)

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı..

Aslında ismi yetiyor her şeye..

Oraya girdiğinizde bir çocuk kadar kendiniz olabilmeyi öğreniyorsunuz eğer bilmiyorsanız. Çocuklara da en başta kendi olabilmeleri için fırsatlar sunuyorsunuz.. Gökyüzü pembeyse mesela bir çocuğunuzun müdahale etmiyorsunuz.. Ya da bir oyunda herkesin çoban rolü üstlenmesi gerekirken "Ben koyun olmak istiyorum!" diye haykıran sesteki özgüveni hissedip onun da koyun olmasına müsade ediyorsunuz.. Ya da bir eğitimde çocukların her yerde öğrenebileceğini şöyle örneklendirebiliyorsunuz:
- Yeşil nasıl oluşur?
-- Mavi ve sarı ile.
- Aa, nasıl bildin?
-- Tuvaletteki mavi suya çişim karşınca yeşil oluyor da ondan! :)))

Algılarınız o kadar açık oluyor ki çocuklara karşı her söyledikleri size bir yol açıyor size.. Onlar kadar basit düşündüğünüzde önünüzdeki yolların birer birer farkına varabiliyorsunuz. Bir gün hardal sarısını göstererek;
- Bu ne renk? diye sorduğunuzda
-- Başka sayııı!! diyen dillere deliriverebiliyorsunuz..

Fotoğraf: Nil Karaibrahimgil
Nil Karaibrahimgil'in twitter hesabında denk geldiğim bir şeyse şöyleydi: "periden hayat dersleri #1: kotulerin ustune guzel stickerlar yapistir." Size de çok yalın ve kurtarıcı gelmiyor mu?? :)))











Her ne kadar tam tersi düşünülse de KÜÇÜKLER de BÜYÜKLERE bir şeyler ÖĞRETİR! Bunu aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ederim ben.. Hayatın karmaşıklığı, sorumlulukların ağırlığı, sorunların çokluğunda "çocuk aklı" her zaman işe yarar.. Biz burada çocuklara kulak kesiliyoruz..

Çok sevdiğim bir gazeteci olan Cüneyt Özdemir, TEGV'in Mart 2010 15. yıl özel sayısında beni çokça gururlandıran ve okuyan bütün gönüllü arkadaşlarımı da gururlandıracağına inandığım birkaç cümlesi vardı, eklemeden geçemeyeceğim:

"Bazen bana soruyorlar, gazeteci olmasaydın hangi mesleği yapardın diye. Hepsine hemen hemen aynı cevabı veriyorum. Diyorum ki, ya Birleşmiş Milletler, ya da dünya çapında bir yardım örgütünde çalışırdım, ya da Türkiye'de faaliyetlerini yürüten, başka insanlara faydası olan bir iş yapmak isterdim. Artık çağımız kahramanlar çağının kapandığı bir çağ. Fidel Castro gibi bir meydan okumacı, Atatürk gibi şöhretini, hak ettiği değeri savaşlarla, kahramanlık manzumeleriyle alan isimler, ya da Muhammed Ali gibi  bir centilmen, Pele gibi bir kabiliyet yok. Artık çağımızda kahramanlar, böylesine heykelleri dikilen insanlar değil, hayatlarını  başka insanların hayatlarını daha iyileştirmek için, kendileri kadar şanslı olmayan insanlara bir şans tanımak için çalışan insanlar. Modern zamanların gerçek kahramanları TEGV gönüllüleri."

Biliyorsunuz ki geçtiğimiz hafta 23 Nisan'ı kutladık TEGV'de. Bir eğlendik ki sormayın.. Birkaç kare paylaşmak istiyorum sizinle:

Fotoğraflar: kızılkıyamet





























Eeee, bu güzel gülümsemelere katılmak ve daha da çoğalmalarını sağlamak için daha ne bekliyorsun?!

Eminim aşağıda sana uygun bir parkımız, öğrenim birimimiz, ateş böceğimiz ya da temsilciliğimiz vardır ;)

Sen de katılırsan biraz daha çoğalırız, daha çok çocuğumuza dokunuruz, çünkü:
Bir çocuk değişir, Türkiye değişir!



Yorum Gönder