Ocak 04, 2014

"Abi, bu türküye ağlamak için Kürtçe bilmek mi gerek?"

Fotoğraf: kızılkıyamet
Geçenlerde, radyoların birinde, bir kadın sesinden dinlediğim Yeni Türkü parçası (http://www.youtube.com/watch?v=ohqjkCdgiSg) beni düşünmeye itti biraz; acaba ben dönemimin insanı mıyım? Valla, değilim galiba.. Zira kendimi hep eski dönem müzisyenlerinin yaptığı işlerin kollarında buluyorum. Yeni dönemde çıkanlardan da neredeyse hiç zevk almıyorum, hiçbirini beğenmiyorum. Eski dönem diyorum ama bu eski dönemler çok zamanlı insanlar, sonsuza kadar yaşayacaklarını düşünüyorum ben. Kaliteli ve güzel olan dönemler boyunca aktarılır sanki, ne dersiniz?

Hangi dönemin insanı olduğunuzu merak ediyorsanız sevdiğiniz müziklere bakın derim. Eğer ki, sevdiğiniz müzikler siz daha çok küçükken ya da henüz doğmamışken varsa ve siz kendinizi dönüp dönüp onlarda buluyorsanız, ruhunuz o zamanlarda bir gezinti yapmıştır belki de. Sonra da atılıvermişsinizdir dünyaya. Ah, şu Tanrı yok mu?! Eğleniyor mu dersiniz bizimle? Ruhumuzu geçmişte gezdirip gezdirip sonra da, daha ileri bir zamanda ortaya çıkmamızı sağlıyor galiba. "Uğraş kulum, nıhahahaha! Kendini bul, beni bul.." diyor sanki..

Müzikler, filmler, şiirler, kitaplar,.. kim olduğumuzu, nerede durduğumuzu, hayata bakışımızı gösteriyorlar. Ama sanki, insana daha kolayca ulaşabilen müzik zirvede gibi bu konuda.. Müzik daha bir zamansız, daha bir pervasız, daha bir dertsiz gibi. O yüzden evrensel, o yüzden bilmediğiniz bir dilde olması içinde acı, hüzün, aşk,.. her ne varsa anlamanıza engel değil, tıpkı burada olduğu gibi:

Aynur Doğan - Dar Hejiroke



-  Kürtçe biliyor musun?
-- Hayır.
-  O zaman niye ağlıyorsun?
-- Abi, bu türküye ağlamak için Kürtçe bilmek mi gerek?

Nasıl da ağladı Meltem Cumbul, nasıl da güzel bir şarkıdır bu, nasıl da unutulmaz, içe işleyen bir filmdir Gönül Yarası.. 

Son söz:

Müzik

..................
Ballandırır peyniri, ekmeği,
Unutturur tabancayı, bıçağı,
Süsler masayı,
Ölümsüz kılar çerçeveyi,
Açar sevilere yatağı
Yeğ kılar saklamaya söylemeyi
Fısıldar sevmeyi, sevilmeyi,
Müzik donatır yeri göğü.















Yorum Gönder